Obilježavanje Dana europskog broja 112 i 20 godina broja 112 u Republici Hrvatskoj

07.02.2025.

Dan europskog broja 112 obilježava se 11. veljače, na dan kada su predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju. Ova deklaracija poziva zemlje članice Unije da medijski promiču jedinstveni broj 112 i aktivnosti vezane uz ovaj dan, kako bi što više građana Unije bilo upoznato s postojanjem i uporabom broja 112.

U Republici Hrvatskoj jedinstveni europski broj za hitne službe 112 uveden je 11. veljače 2005. godine, te ove godine obilježavamo 20 godina djelovanja broja 112 u Republici Hrvatskoj.

Svrha uvođenja broja 112 je pružiti jednostavan, jednak, siguran i učinkovit pristup hitnim službama svim građanima Unije, posebno onima koji putuju između država unutar Unije. Zbog toga je važno podizati svijest građana o broju 112.

Funkcionalnosti broja 112:

  • Lociranje pozivatelja: sustav omogućuje lociranje pozivatelja, što je posebno korisno u hitnim situacijama.
  • SMS na 112: korisnici mogu poslati SMS poruku na broj 112.
  • E-poziv (eCall): automatski aktiviranje hitne službe u slučaju sudara vozila.
  • Sustav za rano upozoravanje i upravljanje krizama (SRUUK): sustav šalje SMS ili CB poruke na mobilne telefone u slučaju velikih nesreća ili katastrofa.

Dodatne funkcionalnosti u razvoju:

  • Poboljšanje pristupa broju 112 za osobe s invaliditetom, kako bi im omogućili jednaku mogućnost pristupa hitnim službama.

Sustav 112 u Republici Hrvatskoj:
Sustav 112 djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova. Sastoji se od dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija. Sustav 112 pruža komunikacijsku potporu stožerima civilne zaštite i drugim sudionicima u izvanrednim situacijama, osiguravajući brzi protok informacija na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Značajke i prednosti broja 112:

  • Dostupan 24 sata dnevno, 365 dana u godini.
  • Besplatni pozivi sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka.
  • Nije potrebno poznavati telefonske brojeve hitnih službi.
  • Omogućuje lociranje pozivatelja i komunikaciju na stranom jeziku.
  • Operater automatski dobiva podatak o lokaciji pozivatelja, posebno ako se radi o pametnom telefonu.
  • Jednim pozivom alarmira se više službi, što štedi vrijeme.
  • Hitne službe nisu ometane zlonamjernim ili višestrukim pozivima.

Pozivamo vas da obilježite Dan 112 i 20 godina djelovanja broja 112 u Republici Hrvatskoj:

  • Objavite brošuru na svojim web stranicama i društvenim mrežama.
  • Istaknite ovaj događaj na oglasnim pločama, panoima i slično.
  • Promovirajte važnost i značaj broja 112 u svojim lokalnim zajednicama.

Više informacija o broju 112 možete pronaći na web stranici Ravnateljstva civilne zaštite: https://civilna-zastita.gov.hr/broj-112/81.

 

20 godina europskog broja 112 u Republici Hrvatskoj - retrospektiva