Javni poziv – sufinanciranje izgradnje sunčane elektrane za proizvodnju električne energije

28.02.2025.

Na temelju članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 33/01, 60/01 – vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13-pročišćeni tekst, 137/15-ispravak, 123/17, 98/19 i 144/20), članka 55. Statuta Općine Sveti Martin na Muri („Službeni glasnik Međimurske županije“ 05/21) i Odluke o sufinanciranju izgradnje sunčane elektrane za proizvodnju električne energije, za vlastitu potrošnju u kućanstvima na području Općine Sveti Martin na Muri (KLASA: 024-01/24-01/07, URBROJ: 2109-17-01-24-15 od dana 10.12.2024.), načelnik Općine Sveti Martin na Muri raspisuje

J A V N I P O Z I V za sufinanciranje izgradnje sunčane elektrane za proizvodnju električne energije, za vlastitu potrošnju u kućanstvima na području Općine Sveti Martin na Muri u 2025. godini

1. PREDMET JAVNOG POZIVA

Predmet Javnog poziva za sufinanciranje korištenja obnovljivih izvora energije za proizvodnju električne energije za proizvodnju električne energije u kućanstvima, za vlastitu potrošnju (dalje u tekstu: Poziv) je dodjela nepovratnih novčanih sredstava Općine Sveti Martin na Muri ( u daljnjem tekstu: Općina) fizičkim osobama za sufinanciranje izgradnje sunčane elektrane za proizvodnju električne energije za vlastite potrebe, u mrežnom radu (u tekstu: FNE) na postojeće obiteljske kuće.
Postojeća obiteljska kuća u smislu Poziva je zgrada:
1. koja je zakonita:
– izgrađena temeljem građevinske dozvole ili drugog odgovarajućeg akta sukladno Zakonu o gradnji („Narodne novine“ 153/13, 20/17, 39/19 i 125/19) i svaka druga koja je navedenim ili posebnim zakonom s njom izjednačena (ukoliko se radi o upravnom aktu, isti mora biti izvršan, tj. mora imati klauzulu izvršnosti ili pravomoćnosti),
– koja nije dograđivana ili mijenjana u odnosu na akt koji dokazuje njenu zakonitost,
– u kojoj je više od 50 % bruto podne površine namijenjeno za stanovanje i
– koja ima najviše tri stambene jedinice
Predmet poziva nisu:
1. zgrade koje imaju upravitelja sukladno Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima („Narodne novine“ 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14),
2. obiteljske kuće:
– koje nisu privedene svrsi sukladno aktu kojim se dozvoljava građenje ( koje su u gradnji, za koje je pokrenut postupak legalizacije odnosno koje su u postupku ishođenja Rješenja o izvedenom stanju, no isto nije pravomoćno),
– kojima je suvlasnik pravna osoba i
3. postojeće fotonaponske elektrane na obiteljskim kućama koje se nadograđuju/proširuju.
Ukoliko se dokumentacija odnosi na FNE koja se ne postavlja na obiteljsku kuću za koju se prijava podnosi, već na pomoćni objekt (gospodarske zgrade, garaže i sl.), na istoj katastarskoj čestici, vrijede iste prethodno navedene odrednice.

2. CILJ POZIVA

Cilj ovog projekta je povećanje obnovljivih izvora energije u postojećoj potrošnji električne energije te smanjenje režijskih troškova za kućanstva na području Općine Sveti Martin na Muri.

3. PRIJAVITELJI I KORISNICI SREDSTAVA IZ JAVNOG POZIVA

Pravo na sredstva Općine Sveti Martin na Muri sukladno ovom Pozivu mogu ostvariti građani ako zadovoljavaju sljedeće uvjete:
1. Vlasnici ili suvlasnici, uz suglasnost svih suvlasnika, obiteljske kuće u kojoj se projekt provodi,
2. Imaju prebivalište na adresi obiteljske kuće, u kojoj se projekt provodi, prijavljeno do trenutka predaje dokumentacije ili prije,
3. Mjerno mjesto/priključak na energetski sustav na ime prijavljene osobe na adresi obiteljske kuće u kojoj se projekt provodi
4. Podnesu Općini Sveti Martin na Muri Prijavu za dodjelu sredstava sufinanciranja
5. Prihvate uvjete sufinanciranja sukladno Pozivu i općim aktima Općine,
6. Nemaju dospjelih nepodmirenih dugovanja prema Općini po bilo kojoj osnovi. Provjera će se izvršiti uvidom u službenu evidenciju Općine.
7. Ispunjavaju i druge uvjete Poziva.

4. SREDSTVA ZA PROVEDBU JAVNOG POZIVA

Općina Sveti Martin na Muri će korisnicima dodjeljivati sredstva potpore u iznosu od 1.500,00 eura za opravdane troškove.
Raspoloživa sredstva Općine po pozivu osigurana su u Proračunu za 2025. godinu.
Javni poziv otvoren je za podnošenje prijava do 15.12.2025. godine.

5. OPRAVDANI TROŠKOVI
Opravdani troškovi:
– izgradnja elektrane
Opravdani troškovi po ovom Javnom pozivu su isključivo troškovi koji su neposredno vezani uz isti projekat i neophodni za njegovu realizaciju, nastali tokom 2024. i 2025. godine što se dokazuje datumima izdavanja računa.

6. OBVEZNA DOKUMENTACIJA

Dokumentacija se smatra potpunom ukoliko sadržava:

1. Potpisan i cjelovito popunjen Prijavni obrazac (Prilog 1)
2. Potpisana i cjelovito popunjena Izjava prijavitelja (Prilog 2) sadržava potvrdu:
a) Da je obiteljska kuća zakonita/legalna te da ista nije dograđivana ili mijenjana u odnosu na zadnji važeći dokument koji dokazuje njenu zakonitost,
b) Da je više od 50 % bruto podne površine namijenjeno za stanovanje
c) Potvrdu da nije ostvareno dvostruko financiranje
d) Potpisanu izjavu svih ostalih suvlasnika obiteljske kuće, o tome da su suglasni s Izjavom i s ugradnjom FN sustava
3. Obostranu presliku osobne iskaznice ili Elektronski zapis o prebivalištu (iz sustava e-Građani) ili Uvjerenje o prebivalištu iz kojeg je razvidno da prijavitelj ima prebivalište na adresi obiteljske kuće, u kojoj se fotonaponski sustav postavlja
4. Račune za opravdane troškove sukladno točki 5. ovog Poziva
5. Dokaz o uplati kojim se dokazuje izvršeno plaćanje za opravdane troškove iz točke 5. ovog Poziva
6. Dokaz kojim se dokazuje IBAN Korisnika (preslika kartice tekućeg računa na kojoj je vidljiv IBAN ili Izvadak iz transakcijskog računa iz kojeg je razvidan IBAN ili pisana potvrda banke o IBAN-u)
7. Fotodokumentacija ugrađenog sustava za korištenje obnovljivih izvora energije
Prijave koje nemaju potpunu dokumentaciju, neće se razmatrati. Općina zadržava pravo zatražiti uvid u izvornike dokumentacije, dostavljene elektroničkim putem.

7. POSTUPAK DODJELE
Osigurana sredstva odobravat će se prijaviteljima koji ispunjavaju sve uvjete iz ovog Javnog poziva donošenjem Odluke.

8. DOSTAVLJANJE PRIJAVE

Sva dokumentacija se podnosi u PDF obliku, dostavom elektronskim putem na adresu financije@svetimartin.hr ili preporučenom poštom ili osobno u zatvorenoj omotnici u Jedinstveni upravni odjel Općine Sveti Martin na Muri, Trg Svetog Martina 7, 40313 Sveti Martin na Muri.
Zahtjevi se obrađuju prema redoslijedu podnesene potpune prijave prema uvjetima iz ovog Poziva.

Nepotpuni zahtjevi neće se razmatrati.


OPĆINSKI NAČELNIK
Martin Srša
KLASA:402-06/25-01/2
URBROJ:2109-17-02-25-1
U Svetom Martinu na Muri, 28.02.2025.


DOKUMENTACIJA VEZANA UZ NATJEČAJ: